Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 1, 2011

Hari Kepulangan En Openg

Dalam entri saya kali ni, saya nak cerita pasal hari En Openg menjejakkan kaki di Malaysia dan hujung minggu bersama En Openg.. :)

25 Feb 2010

Pagi tu saya bangun macam biasa. Still bangun jam 6 pagi walaupun tak kerja. Yela, nak ambil En Openg di KLIA. En Openg cakap dia akan sampai dalam jam 8 pagi. So saya dah buat anggaran, kalau bertolak dari rumah jam 6.50 pagi, masih lagi sampai awal di airport. Semangat nih! Konon-kononnya nak tunggu En Openg depan arrival punya entrance door tu.

Jam 7.30 pagi, time saya baru nak cari parking, En Openg call and cakap dia dah sampai. Dah tunggu dekat arrival hall dah pun. Adeh..kelam kabut saya keluar dari parking area and terus pergi ke terminal ketibaan. Lepas fetch En Openg, kami bergerak ke rumah sewa lama En Openg (ehem..sekarang dah ada rumah baru ye). Plan asalnya nak ambil Macho (nama timangan Persona En Openg) and ke rumah sewa sementara saya untuk ambil barang-barang saya di USJ14 (thanks to roomate yang sudi tumpangkan saya!). Malangnya Macho diblok oleh kereta kawan serumahnya. Untuk tak membuang masa, kami terus bergerak ke rumah sewa saya selepas memindahkan barang-barang yang ada dalam kereta saya ke Macho. Yela, nak banyakkan space yang ada dalam kereta saya.

Setibanya kami di sane, ada pulak pekerja tengah membersihkan lif. Siap dengan tangga dan baldi lagi. Alamak! Lif ada satu aje. Camne nak angkat barang ni? Nak pakai tangga? Kirim salam! Rumah saya di tingkat 3 ok! Kami dah mula risau. Nasib baik selepas saya siap berkemas, pekerja tadi dah selesai dengan kerja-kerjanya.

Masa agak suntuk, dan masih ada beberapa tempat lagi yang kami nak pergi sebelum bergerak pulang ke Johor pada petang itu. Next destination : rumah Zam (ADO Hasil). Memandangkan saya tidak dapat menghadiri jemputan ke majlis perkahwinannya pada esok hari, jadi saya datang melawat hari Jumaat tu. Mujurlah peta yang dilampirkan pada kad ok dan sangat mudah untuk difahami. Dalam pada kesuntukan masa tu, kami tersangkut pula untuk makan tengah hari di rumah Zam. Segan mahu menolak, sebab semua dah tersedia. Tak apa lah, rezeki jangan ditolak kan?

Lepas tu, saya membawa En Openg singgah ke pejabat saya. Nak ambil kunci rumah baru (ehem..ehem..) dan nak tunjukkan pejabat saya kepada Encik Openg. Sambil menyelam minum air la kan..Last destination adalah kuarters yang kami bakal duduki. Selepas memunggah barang-barang dari dalam kereta saya, kami bergerak ke Seksyen 24, Shah Alam untuk En Openg menunaikan solat Jumaat dan selepas itu, kami ke Seksyen 7 Shah Alam untuk mengambil tilam dan anak-anak saya (Daniel dan Chomel) yang saya dobikan. Selepas menghantar barang-barang (lagi sekali) ke rumah sewa baru, barulah kami bergerak pulang ke Johor.

Kami sampai di Kluang pada jam 9 malam..What a day.. -_-"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service