Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 31, 2014

Cinta Pandang Pertama..

Curlasss tak topik iols? haha..

Er, cinta pandang pertama dgn En. Openg? Oh..bukan..yang tu biarlah rahsiaaa..ahaks! Hari ni saya nak cerita macam mana saya boleh 'berkenalan' dengan chenta hati dan jiwa dan badan saya..SHAKLEE..




Saya melahirkan kembar saya pada November 2011. Masa tu rasa macam dah fully prepared nak jage twin ni. Buat research sane sini, tanye kawan yang ade experience semua. 

TApI saya lupa, lain bayi lain caranya. Turn out to be, waktu dalam pantang tu anak-anak saya sangatlah kuat nanges. Sikit sikit nangis. Saya memang niat nak fully menyusu badan. So bila diorang nangis, after check bende lain (kembung ke tak, pampers basah ke tak), and takde problem, so saya susukan diorang. Bayangkan! Last last tu saya yang jadi penat sangat..dah takde energy dah kate orang. Yela, siang malam macam tu. tido pun macam tak tido sangat..

Time tu En. Openg dah suggest utk pakai susu formula sebab kesian tengok saya macam tu. dah jadi macam patung bernyawa pun ada (hyperbola sket. Aha). Saya tak nak..nak jugak menyusu badan. Time tu baru la saya usha sane sini tengok macam mana cara nak banyakkan susu (takut diorang tak kenyang) and badan still bertenaga. And after doing some research, saya ambil keputusan utk cuba Shaklee. Memang sebelum ni dah banyak kali dengar pasal Shaklee, tapi tak terfikir nak ambil.

Hasilnya? Memang jatuh cinta terus lepas pertama kali consume..





Alhamdulillah, saya tau dan yakin yang saya dah buat keputusan yang tepat dengan memilih Shaklee..susu badan tak pernah susut (rezeki dari Allah jua) sampai saya ambik keputusan nak stop sebab kursus jangka masa panjang dan badan kekal sihat bertenaga! 


So korang kat luar sana..tak nak try ke? ;)


xoxo,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service