Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

The Twin!

Thursday, December 23, 2010

Counting..



Tik! Tok! Tik! Tok! Tik! Tok!

Clock is ticking! And I'm counting! Hmm..berapa lama lagi ye? Let me see..20..30..40..48! 48 months? No..48 days? No..48 hours more to go to see my dearest hubby! Saje je kira jam..nampak macam lama sikit. Memang lama pun by the way! Rasa lambat sangat masa berjalan. Padahal sebelum ni, dah empat bulan berjauhan, takde la rasa lambat sangat masa berjalan camni. Sabarlah wahai hati..

Buat En. Openg, Pn. Ayu sangat2 rindukan awak!

Friday, December 10, 2010

Perpindahan tempat kerja...Again??

Ye...saya sekali lagi telah dipindah milikkan ke Bahagian Tanah. Oh, masih lagi di pejabat yang sama. Masih lagi boleh melawat rakan kerja di unit lama andaikata rindu mencengkam kalbu. Chewah!! Tapi skop kerja memang sangat berbeza. Skarang saya sudah mula menelaah tentang kanun-kanun tanah, akta tanah dan mata saya akan lebih banyak melihat lakaran-lakaran pelan serta perkataan LULUS dan TOLAK selepas ini. Hahahaha.. Yela, permohonan untuk mendapatkan tanah tak pernah surut di sisi. Pilihan cuma ada dua : terima atau tidak. Saya bersimpati kepada yang mendapat surat tertera perkataan TOLAK. Tapi apakan daya, itulah kerja...

Selamat bekerja di lapangan baru Ayu! :)

Wednesday, November 3, 2010

Perkahwinan Jarak Jauh..

Perkahwinan jarak jauh jarang berlaku atas kehendak pasangan yang berumahtangga. Lazimnya ia berpunca daripada komitmen kepada kerja seperti doktor, jurutera carigali, guru malah mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan, ia boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Kita perlu ingat, manusia dikurniakan oleh Allah kemampuan untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran hatta dalam situasi yang paling sukar. Justeru, kemampuan seorang suami dan isteri menyesuaikan diri dengan jarak yang memisahkan mereka, tidak harus menjadi satu-satunya penentu kepada baik atau tidaknya PJJ itu.

Perkahwinan ada tujuan.

Firman Allah Subhanahu wa Ta’aala:


“Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikannya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir” [al-Room 30: 21]
Rumahtangga adalah tempat manusia mengecap damai. Sakinah dikurniakan Allah apabila seorang suami berada di sisi isteri, dan demikian juga sebaliknya. Inilah faktor terbesar mengapa di zaman Umar al-Khattab radhiyallahu ‘anhu, beliau membuat polisi tidak membenarkan tentera keluar berperang meninggalkan isterinya lebih daripada empat bulan, atau enam menurut pendapat lain.

Suatu malam, Umar mendengar seorang wanita menyanyikan sebuah syair yang menimbulkan rasa takut yang luar biasa kepada Amir al-Mu’minin:

Malam ini terasa panjang,

Aku dibalut kegelapannya,

Mataku enggan lena,

Tiada teman untuk bersenda,

Demi Allah, jika tidak kerana takutku kepada-Nya,

Bergoncanglah katil ini dari sisi ke sisi!

Umar memanggil wanita itu dan bertanyakan perihal dirinya. Beliau menceritakan keadaan dirinya yang ditinggalkan suami atas misi ketenteraan untuk satu tempoh yang panjang. Mendengar akan hal itu, Umar bertanya kepada anak beliau, Hafsah radhiyallahu ‘anha, yang ketika itu adalah balu kepada Baginda Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam.

Soal beliau “berapakah tempoh seorang wanita mampu berpisah dengan suaminya?

Hafsah menjawab, “empat bulan!”

Lalu Umar menetapkan polisi agar tenteranya tidak pergi menyertai misi ketenteraan lebih daripada empat bulan.

Seorang suami yang meninggalkan isteri kerana kekangan kerja, harus untuk meninggalkannya lebih daripada tempoh itu jika isteri memberi restu. Hak yang terbabit adalah hak isteri untuk digauli oleh suaminya. Namun apakah kita secara mudah mengambil pilihan yang paling berisiko itu? Apakah harga yang mampu dibayar atas kehilangan masa-masa yang berharga, tambahan pula jika anak-anak turut terbabit sama.

Isteri mempunyai hak ke atas suami.

Suami mempunyai hak ke atas isteri.

Anak-anak, mudah-mudahan dikurniakan rezeki beroleh anak, juga ada hak ke atas ibu dan bapa.

Kesempurnaan fizikal, mental, emosional, spiritual, memerlukan didikan dengan kombinasi ayah dan ibu. Andai berpisah nyawa, atau talaq sudah membataskannya, tiadalah banyak yang boleh dikata. Namun dengan sengaja membiarkan jarak memisahkan suami dan isteri ketika pilihan yang lebih baik itu ada, falaa yalumanna illa nafsah, yakni janganlah disalahkan sesiapa kecuali dirinya sendiri!

Berusahalah untuk segera kembali bersama.

Di satu sudut yang unik di Malaysia, jururawat yang mahu bekerja di negara Arab, mesti berbincang dengan baik bersama suami. Tempoh kerja mestilah mematuhi perjanjian yang disepakati. Jangan sewenang-wenangnya membiarkan suami di tanah air. Jangan biarkan dirimu selesa dengan perpisahan itu.

Antara keelokan Islam, ia bukan sahaja memuliakan pernikahan, malah tegas menutup pintu-pintu fitnah dan kemusnahan.

Berusahalah!

Sumber darpada: ABU SAIF @ www.saifulislam.com



Alhamdulillah, kami berpisah utk 4 bulan sahaja dan saya akan terbang ke bumi Norwich untuk berjumpa suami tercinta, En. Openg.. :)

Tuesday, November 2, 2010

Orang yang mencintai kamu..

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6. Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Thursday, October 28, 2010

Accident Lagik..

Hujung minggu lepas, saya pulang ke kampung halaman. Asalnya tak plan nak balik pun. Yela, balik ke Terengganu dari Raub memerlukan ongkos yang agak besar jugak (bagi saya yang kesempitan wang ini). Tapi terpujuk dek abang yang ingin pulang ke kampung minggu tu. Teringatkan si comel Farah dan Fahda yang dah lama tak jumpa, cepat aja minda ini berubah fikiran.

It's a good weekend indeed! At first..huhu..playing around with those two chomels, bermalas-malasan ngan adinda Dikmi, enjoy my mum's cooking...heaven! Dah lama tak rasa macam ni.

Hari Isnin tu, saya pulang ke Raub dengan hati yang berat. Yela, nak berhadapan dengan kerja-kerja yang menimbun tu. Huhu. Waktu tu hujan di Raub. Tidaklah lebat, tapi saya rasa baru saja lepas hujan lebat. Sebab jalan basah dan licin. Hati ni dah mula rasa kurang enak sebenarnya. Waktu tu dah sampai ke Mempaga, Bentong. Bila membelok, ada sedikit rasa unbalance. Tapi saya teruskan jugak drive. Waktu di selekoh simpang tiga nak masuk ke Jalan Bentong-Raub, tiba-tiba kereta saya out of control. Puas saya pusing stereng, tapi kereta tak membelok. Last-last, bammmmm!!!!



that bad? er..tidaklah..tu bukan kereta saya. Heheh.. Ini baru kereta saya..



Alhamdulillah, skarang dah siap dibaiki. Cuma tak cat aje lagi. Kenapa? Ongkosnya tiada..huhu.. Kesian baby saya. Dah tak chumil like she used to be.. T_T

Monday, October 11, 2010

Perpindahan Tempat Kerja

Whooopsss..bukan berpindah pejabat ye..saya hanya melompat dari satu unit ke unit yang lain. masih lagi bekerja di pejabat yang sama. Di mana? owh, belum saya nyatakan dalam post sebelum ini ya? saya bekerja di Pejabat Daerah Dan Tanah Raub. Er, mengapa dapat sini? entah, itu semua di luar bidang kuasa saya. hehe. Asalnya saya ditempatkan di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang a.k.a SUK Pahang pada April tahun ini. mungkin kerana saya anak jadi Terengganu. maka dapatlah negeri yang menjadi jiran tempat kelahiran saya. dari sana, kami (seramai 12 orang) dipecah-pecahkan. dari situlah saya bergerak ke Daerah Raub yang aman damai ini..



Oh, berbalik kepada topik asal. saya kini ditempatkan di Unit Pembangunan Luar Bandar, memegang jawatan Penolong Pegawai Daerah Pembangunan Fizikal merangkap Penolong Pegawai Daerah Pembangunan Masyarakat. panjang tak jawatan saya? saje kasi gempak aje tu..heheh..sebelum ini saya bertugas di Unit Khidmat Pengurusan.

Apa bezanya? banyak..di Unit Khidmat Pengurusan, saya banyak menguruskan hal-hal pentadbiran pejabat, termasuklah bahagian pengurusan kewangan, sumber manusia dan latihan. unit sayalah juga yang bertanggungjawab jika ada majlis dan keraian di daerah Raub. berada di unit ini, saya melaporkan tugasan terus kepada Pegawai Daerah. bunyi macam agak hebat, tapi sebenarnya biasa-biasa saja (saja merendah diri XD ).

Di Unit Pembangunan Luar Bandar a.k.a PLB, saya lebih banyak berinteraksi dengan orang luar. berinteraksi dengan Penghulu, Ketua Kampung dan masyarakat. saya juga bakal bertugas menjaga dan memantau projek-projek pembangunan kampung dan pembangunan masyarakat sekitar daerah Raub. seronok? memang seronok bunyinya. tapi say masih belum dapat memberikan gambaran lebih jelas, kerana minggu ini merupakan minggu kedua saya di sini. baru minggu kedua? ya..masih baru (walaupun saya pernah ditempatkan di unit PLB selama 1 bulan seawal saya menjejakkan kaki ke sini).




Kenapa kena tukar? prestasi teruk? owh, tidak..(harap-harap ini bukan sebabnya..eheh). sebenarnya saya ditugaskan di unit khidmat pengurusan kerana Penolong Pegawai Daerah KP pada waktu itu sedang mengikuti Diploma Pengurusan Awam (DPA) selama 7 bulan. sepanjang waktu itu, saya mengambil alih tempat beliau, En. Zaidi. jadi faham-faham sajalah kenapa saya ditukarkan. ya, En. Zaidi sudah kembali bertugas di pejabat ini bermula minggu lepas. maka berpindah randahlah saya..



oh, itu bukan satu berita buruk. bagus juga sebenarnya, sebab saya dapat belajar banyak benda di sini, berada di unit-unit berbeza. dan saya harap masih banyak yang saya boleh pelajarai di sini..chayok! chayok! :D


Ganbatte!!

Friday, August 27, 2010

Keberangkatan Sang Suami

Tarikh 16 Ogos 2010, tarikh yang sangat saya nak elakkan. Kalaulah boleh lepas 15 Ogos terus lompat ke 17 Ogos, kan best..tapi, 'kalau' aje la..Nak tak nak, terpaksa tempoh jugak. Nak tak nak, tarikh tu dah berlalu dengan selamat. Bagi orang lain, tarikh itu mungkin satu tarikh yang biasa. Tidak memberi apa-apa makna. Yela, kalau orang bekerja seperti saya, hari itu, pergi kerja, kerj, balik kerja, rehat-rehat dan tido. Dah habis sehari. Kenapa saya ambil berat tarikh itu? Kerana tarikh itulah suami saya berangkat ke bumi Norwich, meninggalkan saya di Malaysia. Ala, biasa la tu, kerja kan..memang la biasa, tapi ia akan jadi luar biasa jika suami anda meninggalkan anda selama 6 bulan! Nak-nak lagi bagi pasangan yang baru mendirikan rumahtangga seperti saya. Apapun saya harus redha..Suami tercinta pergi untuk mencari sesuap nasi..

Hari itu, saya keluar awal dari pejabat. Jam 2 petang saya sudah berangkat ke Shah Alam. Tanpa pengetahuan bos saya. Hanya staff saya saja yang tau (ish..ish..teruk betul anak buah sorang ni kan). Sebolehnya, saya nak habiskan seberapa banyak masa yang saya ada dengan En. Openg. Bila saya sampai di Gombak, ada panggilan dari pejabat. Katanya, boss mencari saya. Alamak! Saya cepat-cepat call boss dan maklumkan saya tiada di pejabat. Kantoi! Nasib baiklah boss tak banyak tanya. Eheheh..

Setibanya saya di rumah En. Openg, saya tolong dia kemaskan apa yang patut. Itupun tak banyak. Dia banyak 1 beg sahaja. Dan kebanyakan barang sudahpun dimasukkan. Tak sempat saya nak tolong kemaskan beg dia. Isk isk..Minta maaf ye En. Openg..huhu.. Masa tu, walaupu ada sekelumit rasa sedih, tapi tidaklah begitu ketara. Saya masih lagi boleh mengawal kesedihan saya.

Makin dekat dengan waktu berlepas, makin saya rasa sedih. En. Openg yang drive ke airport. Saya duduk di sebelah, dan abang kandung saya di belakang. Sebab tu control sket sedih, malu dengan abang. Hehehehe..Makin dekat dengan airport, makin kuat saya genggam tangan En. Openg. Masa tu, saya tak tau apa perasaan saya. Saya tak rasa sebak, saya tak rasa nak menangis, tapi air mata saya tak henti-henti keluar.



En. Openg tau saya berat nak lepaskan dia..dia balas genggaman tangan saya erat2. Setiba di airport, hati saya makin tak menentu. Thanks to abang saya sebab banyak bagi peluang kepada kami untuk meluangkan masa berdua. En. Openg banyak pujuk saya. Saya pulak lagi banyak menangis. Saya tau, saya buat dia risau, tapi saya dah tak boleh nak control mase tu. Itu saja yang saya mampu buat..menangis dan terus menangis...

Bila dah sampai waktu dia masuk, hati saya dan tak keruan. En. Openg tanya,'boleh lepaskan abang pergi tak ni?'. Saya geleng kepala. Saya taknak berpisah dengan dia! Tapi saya tau, saya kena lepaskan jugak dia pergi. Takpe Ayu, bukannya tak boleh keep in touch. Saya fikir, ini dugaan pertama buat kami setelah kami bergelar suami isteri. Saya kena tabah! Perlahan-lahan saya anggukkan kepala. Itupun, tangan masih belum saya lepaskan.

Saya cium tangan sEn. Openg dan dia cium pipi dan dahi saya. Still, saya susah nak lepaskan pegangan tangan saya. Lantas En. Openg peluk saya kat situ. Barulah saya lepaskan genggaman tangan saya, tanda sedikit sebanyak saya dah relakan dia pergi..



Buat Encik Openg, ketahuilah bahawa saya sangat rindukan kamu di sini..Jaga diri elok-elok ya sayang..Saya sentiasa menghitung hari untuk terbang ke sana berjumpa kamu..

Thursday, July 22, 2010

Kasihmu Amanahku

Sejak akhir-akhir ni, saya suka sangat dengar satu lagu ni..Kasihmu Amanahku nyanyian In-Team. Banyak isi berbentuk nasihat yang boleh kita ambil dan manfaatkan dalam lagu ni, especially untuk pasangan suami isteri dan bakal menjadi suami isteri (termasuklah saya). Agaknya, semenjak dua menjak nak kawen ni, jadi sensitif sket kot. heheh..so, enjoy.. :)

Pernikahan menyingkap tabir rahsia
Suami isteri inginkan keluarga yang bahagia
Dan mengharapkan sebuah bahtera indah
Untuk bersama belayar ke muara

Pernikahan, menginsafkan kita
Perlunya iman dan takwa, meniti sabar dan redha
Bila masa senang syukuri nikmat Tuhan
Susah mendatang tempuhi dengan tabah

Isteri janji telah dipateri
Diijab kabulkan dan dirahmati
Detik pertemuan dan pernikahan
Yang dihujani air mata kasih
Demi syurga Ilahi

C/o
Suami jangan menagih setia
Umpama Hajar dan setianya Zulaikha
Terimalah seadanya yang terindah
Di lubuk hatimu
Isteri adalah amanah buatmu

Pernikahan mengajar tanggungjawab bersama suami dan isteri

Isteri hamparan dunia
Suami langit penaungnya
Isteri ladang tanaman
Suamilah pemagarnya
Isteri bagai kejora
Suami menjadi purnama
Tika isteri beri hempedu
Suami tabah menelannya

Tika suami terteguk racun
Isteri carilah penawarnya
Sungguh isteri rusuk yang rapuh
Berhati-hatilah meluruskannya..

Tuesday, July 20, 2010

My 25th Birthday..

Hari ni emosi saya kurang stabil..sebenarnya bukan hari ini saje, start daripada semalam lagi. kenapa? sebab saya akan melalui sepanjang hari ini tanpa orang tersayang di sisi..

Semalam, 19hb Julai, saya tak ingat langsung pasal tarikh hari ini. Kesibukan tugas mengatasi segalanya..pagi ada mesyuarat, lepas tu kelam-kabut sebab ramai ketua jabatan tak dapat surat. cek punya cek, rupa-rupanya staff pergi postkn surat tu, sedangkan jabatan-jabatan tu dalam daerah yang sama aje. Biasanya diorang ni rajin pergi hantar by hand. Entah kenapa kali ni termalas pulak, pergi pos aje. Tak pasal-pasal kena call semua ketua jabatan mintak hadir mesyuarat (walaupun bukan saya yang call ;p ). Tapi takut jugak la..takut kena marah dengan Dato' Pegawai Daerah. Yela, dah la dah jadi macam tu, minum pagi pulak lambat sampai. Staff pergi order minum pagi dengan orang luar. Susah! Nasib baik mood Dato' agak-agak ok. Terima kasih En Mat kerana membantu menceriakan suasana.. (walaupun pasrah sebab saya jadi bahan usik diorg..maklum la, pengantin baru...).



Balik je pejabat, ada sorang staff jumpe saya..

Saya : Ye Abg Mat, ade ape?
Staff : Cik, saya nak cakap skit ni..tapi saya nak mintak maaf awal-awal la.. (muka serius)
Saya : Kenapa ya? Cakap je la.. (dah mula tertanya-tanya)
Staff : Tak, saya nak bagitau, selamat hari jadi cik..sori ye, saya wish awal sket..(senyum-senyum)

Baru saya teringat..esok birthday saya! Dan baru saya teringat jugak..'dia' takde untuk sambut dengan saya. Saya senyum dan cakap terima kasih dekat staff tu. Terharu jugak sebab die concern pasal bos dia yang macam bukan bos ni. Tapi sedih jugak, mengingatkan malam nanti saya sorang-sorang tunggu detik 12 malam..



Malam tadi En. Openg call saya, tapi saya takleh nak cakap sangat sebab saya sedih. Sekejap je kami cakap, lepas tu En. Openg end call sebab nak keluar makan dengan kawan-kawan dia. Tak lama selepas tu, En. Openg sms saya. He always know whenever I'm not ok (walaupun dah cuba sedaya-upaya sorok). Lepas sms ngan En. Openg, saya makin sedih..

Jam 11.30 malam, saya dapat call dari En. Openg..

En. Openg : Sayang ok ni?
Saya : Tak sangat, but dont worry, nnti ayg ok la ni..
En. Openg : Sori tak dapat celebrate ngan sayang malam ni, tp lepas ni kite dah boleh celebrate sama-sama dah..

(sedikit perbualan yang saya ingat-ingat lupa plus taleh cite banyak-banyak ;p)

Tepat jam 12 malam, En. Openg wish saya happy birthday. Saya nangis gila-gila masa tu. Sedih, first time takleh celebrate sama-sama sejak kami jadi pasangan kekasih. Tapi nak buat macam mana kn, keadaan tak mengizinkan. Time kaceh En. Openg sebab sanggup pujuk saya sampai saya ok. Love you so much!!! :-*

Dan, time kaceh juga buat adik kesayangan n bakal adik ipar (ehem2) yang wish saya di tengah-tengah malam semalam. Juga buat kawan-kawan yang wish di FB dan sms. Thanks guys!~

Lasty, Happy 25th Birthday to Cik Ayu Azriati (soon to be Puan Ayu Azriati ;p)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service