Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

The Twin!

Tuesday, April 12, 2011

Telur Oh Telur..

Jabatan Perkhidmatan Veterinar mengesahkan sejumlah telur yang dirampas di Pulau Tikus, Pulau Pinang minggu lalu adalah tulen dan bukannay telur tiruan.

Ketua Pengarahnya, Datuk Dr. Abdul AzizJamaluddin berkata, hasil pemeriksaan dan penelitian fizikal ke atas telur tersebut membuktikan ia tidak mempunyai ciri-ciri tiruan.

Beliau menjelaskan, telur itu adalah tulen tetapi berdasarkan 'keganjilan' pada fizikalnya yang besar, ia tidak sepatutnya dijual di negara ini.

"Mengikut kajian kita, apa yang ditakrifkan sebagai telur tiruan seperti yang didakwa Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAPP) adalah telur itu luar biasa dari segi saiz kerana lebih besar dan tidak mempunyai bentuk bulat telur."

"Bagaimanapun, ujian kita mendapati kulit dan isi kandungannya tidak mempunyai banyak perbezaan kerana ia memang tulen dan isu mengenai kewujudan telur tiruan adalah tidak benar."

-petikan daripada Utusan, 11 April 2010-


Pulak dah? Sebelum ni lain cerita, ini lain cerita pulak. Tapi kalau betullah tak ada telur tiruan seperti yang dihebohkan sebelum ini, Alhamdulillah. Tak ada la saya ragu-ragu nak makan telur lepas ni. Telan aje la labu (macam la sebelum ni berhati-hati sangat. hehe). Apapun, saya mohon maaf sekiranya entri saya sebelum ini membawa fakta yang salah dan mengelirukan semua orang. Maaf ya..saya hanya menulis berdasarkan apa yang saya tau dan apa yang saya rasa. Jangan marah ya kawan-kawan! :D (post terdahulu saya yang pasal telur tiruan tu pun saya ambik dari Utusan tau!) ;)

Dunia oh dunia...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service