Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

The Twin!

Thursday, July 7, 2011

Waktu Saya Sakit..

Saya ingat lagi..masa saya kecik-kecik dulu, kalau saya demam, Tok (panggilan untuk nenek saya) akan cepat-cepat datang ke rumah dengan Tokki (atuk saya) menaiki motosikal. Lepas tu Tok akan angkat kepala saya, letak atas pangkuan dia, basahkan kepala saya dengan air dan usap-usap kepala saya.

How I miss that moment!

Sekarang? Kalau saya sakit, ade ke yang nak layan saya macam tu? Eh, siapa kata takde? En. Openg kan ade! Hehe..awal-awal entri saya macam nak komplen kan? Takde la.. Sebenarnya saya buatkan entri ni khas untuk bagitau betapa saya hargai apa yang En. Openg dah buat..

2-3 hari ni memang saya tak larat. Demam punya pasal. Macam mana boleh demam? Main hujan ye...haha.. Takde lah. Tiba-tiba aje kena serang dengan Enchek Demam. Penangan first check up dekat klinik kerajaan kot..eheh.. So, apa yang En. Openg dah buat? Salah soalan tu! Apa yang En. Openg tak buat waktu saya demam ni? Boleh kata semua benda dia buat... Dialah tukang masak, tukang kemas rumah, jadi doktor tak bertauliah cek suhu badan saya, buatkan air asam letak kat dahi saya, urut-urut kepala saya, macam-macam lagi la! Siap sanggup berpanas tak bukak kipas semata-mata nak kasi saya berpeluh. Saya lak pi diam-diam bukak balik kipas tu sebab panas. Hehe...


Alhamdulillah, demam pun dah kebah sekarang. Tinggal Enchek Batuk dengan Cik Selsema yang liat sikit nak tinggalkan badan saya. Tapi ni pun dah makin ok dah ni.

To En. Openg : thanks sayang sebab jaga saya baik-baik dan dengan bersungguh-sungguh time saya sakit...Sayang awak ketat-ketat!!! :-*

2 comments:

  1. thanks intan! sweet kaaan? ehe. takpe, i'm sure enchek syazwan pn mcm tu jugak kalo intan tak sehat :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service