Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 22, 2011

Pejabat Baru

Sebelum ini ada saya nyatakan yang saya telahpun berpindah ke Selngor. Tapi waktu itu, saya masih lagi berehat-rehat menenangkan fikiran dan badan sebab belum tahu pejabat sebenar saya. Setelah di'pool' selama 2 minggu, akhirnya saya dan Farah (juga bertukar, yang sama-sama melaporkan diri di SUK Selangor) dipanggil oleh Timbalan Pengarah Khidmat Pengurusan. Di sana, kami masing-masing diberikan surat penempatan. Agak berdebar jugak time tu, walaupun dah agak-agak yakin di mana saya akan ditempatkan. Alhamdulillah, seperti jangkaan, saya ditugaskan di Pejabat Daerah/Tanah Klang manakala Farah di JAIS.

Minggu hadapannya, saya melaporkan diri di pejabat baru saya, berkenalan dengan pegawa-pegawai dan warga kerja di sana. Oh, bukan kakitangan ye. Bekas Pegawai Daerah saya yang lama cukup marah kalau staff-staff dipanggil 'kakitangan'. Katanya, 'satff sini ade kaki dan tangan aje ke? takde akal?' Hehe. so, kami tukarkan kepada 'warga kerja'. Mungkin anda semua boleh aplikasikan benda yang sama juga di tempat kerja masing-masing ye. Hehe.

Sehingga hari ini, saya dah bertugas di pejabat baru ini selama hampir sebulan. Alhamdulillah, setakat ini belum ada apa-apa masalah. Pegawai dan staff di sini semua ok. Baik semuanya. Er, bukan mahu membodek ye, harap maklum. Ehe. Tapi saya masih belum didedahkan sepenuhnya dengan tugas hakiki saya. Masih dalam learning process. Doakan semuanya berjalan lancar ye! :)

4 comments:

  1. bestnya ayu keje kt Pej Tanah...nt sng la ko nk beli tanah kt sana...he3

    ReplyDelete
  2. hahahaha...banyak la ko. aku daftar tanah je..jual beli tanah aku tak masuk campor okeh! (talek2..nanti bias..hehehe)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service