Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label shaklee. Show all posts
Showing posts with label shaklee. Show all posts

Monday, March 3, 2014

Soya ESP Shaklee..Selamat Ke Tak?


Haaa..hari ni saya nak cerita khas tentang Energized Soy Protein (ESP) Shaklee aje. Produk-produk Shaklee lain jangan jeles-jeles ye..entri lain nanti mak cerita pasal uols pulak.. (eh, boleh gitu? haha..)

Ni antara soalan-soalan yang saya selalu dengar kalau cerita bab ESP Shaklee ni..

"ESP ni ok ke tak? Selamat ke?"

"ESP ni soya kan? Same je ke dengan soya biase?"

Jawapan saya:

ESP Shaklee ni InsyaAllah selamat..dan ESP Shaklee ni tak sama dengan soya biasa yang jual kat kedai tu. Apa bezanya? Satu berkualiti tinggi, satu lagi tak pasti kualitinya camna..hehe..

Kenapa saya berani cakap soya dalam ESP Shaklee berkualiti tinggi dan lebih selamat berbanding soya biasa?

1. Cara pemprosesan ESP Shaklee berbeza!

Tahu tak anda yang sesetengah soya diproses menggunakan alkohol?  Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Haaa, this explains rumours yang cakap soya ni tak bagus dan tak sihat..


Soya ESP pula dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.


2. Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO


Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya Shaklee bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, komitmen Shaklee amat tinggi dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Dan ada banyak lagi bezanya soya ESP Shaklee ni dengan soya biasa..Nampak tak? (dah macam cikgu cikgi gitu..)

Still lagi kata soya tak bagus untuk kesihatan? Ok..Ok..korang boleh baca lebih lanjut di sini ye..Happy reading!

Tawaran terhebat abad ini!


Oh, yang berminat untuk dapatkan ESP Shaklee (yang harga tengah menjunam-junam sekarang ni), boleh la kontek Shaklee Independent Distributor di bawah ni ye:

Ayuaz (eh..iols la ni ye? haha )
Shaklee Independent Distributor 889093
No utk dihubungi : 0126879546 (kontek jangan tak kontek!)

xoxo,

Tuesday, February 25, 2014

My Current Favourite Shaklee Set : SLIMMING SET!!

Haaaa...jangan tak tahu..saya sekarang ni tengah bercita-cita nak selim-melim macam zaman anak dara dulu uols..opsss..hehehe..okla, okla..zaman anak dara tu melampau la..cita-cita sekarang nak jadi selim melim mazam zaman lepas bersalin dulu..

Eh, jangan tak tahu..iols selim tau lepas bersalin! Sekarang? hohhh..toksah cakap la..tambah 10 kg! Aduhai badan..senang beno nak naik..so, demi mencapai cita-cita dan impian di samping men'surprise'kan sang suami terchenta (haha!), saya dengan ini memperkenalkan..

Set Slimming Shaklee!

Sebenarnya, slimming set ni agak variety, bergantung kepada budgetlah biasanya..dalam entri saya kali ni, saya nak bercerita tentang set Shaklee yang saya ambik buat masa sekarang ni..

Saya ambik Omega Guard..untuk kawal kolestrol dalam badan..


Saya ambik Lecithin..untuk memecahkan lelemak tepu yang menyorok bawah kulit ni..


Saya ambik Alfalfa..untuk detoxkan badan..



Dan saya ambik Herb-lax jugak..untuk buang segala yang tak diperlukan oleh badan saya..dengan erti kata lain, er..untuk lawas!

Haaa...tu secara ringkas saya ceritakan tentang apa yang saya ambik dan sebab apa saya ambik produk-produk ni..Insya-Allah dengan Shaklee dapat membantu saya mencapai impian saya. Yang penting, konsisten dan yakin..dan yang paling penting, kena ingat..segalanya Allah yang tentukan..ye dak? Kalau Dia kata ya, maka ya lah jawabnya. Part kita, kita usaha dan tawakkal..

Eh, bagi tazkirah pulak kat sini..hehe..bukan..sekadar peringatan untuk kita bersama. Apa pun, ni secara ringkas aje tau! Nak tau lebih lanjut, boleh la roger-roger ye..ingat motto.. 'Stay Healthy Till Happy! :D


xoxo,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service