Our Journey..

Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label aktiviti. Show all posts
Showing posts with label aktiviti. Show all posts

Tuesday, July 26, 2011

Minggu Check Up Dan Berpindah..

Pagi tu saya bangun agak awal, walaupun hari tu hari Sabtu. Rajin kan saya? Haha..Tak lah..Sebenarnya saya ada pemeriksaan kesihatan hari tu. Nak cek macam mana anak-anak saya dalam perut ni. Lepas tu dah janji dengan abang saya untuk tolong dia dalam proses perpindahan dari Kuala Pilah ke Bangi. Oh, ingat saya yang pindah ke? Bukan..bukan..tajuk saje kasi gempak..hehe.. ;p

Memang excited sangat nak tau apa cerita baby-baby saya kat dalam ni. Sampai aje kat hospital, lepas dah cek GL En. Openg, saya daftar di kaunter. Masa nak timbang berat (nurse dah pesan supaya timbang siap-siap masa last check up hari tu), tak sangka pulak terserempak dengan Kak Tiqa, ex-opismate masa di DRB dulu. What a small world! And anak dia dah besar dah pun. Aktif dan nakal! Hehe..Oh, berat saya naik 2kg. Isk..Lepas ni kena la berjaga-jaga sikit time makan. Doc pun pesan, kalau naik banyak sangat, tak elok jugak.

Macam mana keadaan baby-baby saya? Tanak cerita panjang la..Apa kata tengok aje gambar kat bawah ni...

Ni la dua2 kembar saya..nampak kepala aje..duk bergosip agaknye tu..ehe..

Ni sorang..saya upload satu je la ye sbb baby lgi sorg pn duk camni gak...ehe..
Comel kan? Dah besar dah diorang..dah nampak tulang belakang semua. Elok aje duduk sebelah-sebelah pulak tu. Alhamdulillah dua-dua sihat. Rasa happy sangat-sangat...

Lepas dah habis check up, saya, En. Openg dan Dikmi bergerak ke Bangi untuk berjumpa abang dan adik lelaki saya. Dari sana barulah kami bertolak ke Kuala Pilah. Tak banyak pun yang nak dikemaskan sesampai di sana. Sebab semua kakak ipar saya dah kemaskan. Rajinkan dia? Respect sangat..sebab dia boleh kemas semua tu sorang-sorang sambil jaga dua orang anak yang berusia 4 tahun dan 1 tahun. So..kami cuma tolong time nak angkat barang masuk dalam lori the next day. Saya angkat barang? Tak..tak..ma dah warning siap-siap kat abang supaya tak kasi saya angkat barang sangat. Sayang kan ma kat saya? Hehe..

So, apa yang kami buat?


Haaa..ni la kerja saya, En. Openg dan adik saya. Layan budak kecik berdua tu supaya diorang tak ganggu papa dan mama diorang mengangkat barang dan nak elak dari diorang terkena habuk. Oh, saya hanya pemerhati saja..Cuba tengok, sapa yang lagi riang? Anak ke 'bapak-bapak'? Hehe...

Saturday, March 19, 2011

Bachelorette Party @ Perak 2

Lokasi: Hutan Lipur Lata Kijang

Selama 5 tahun belajar di UTP, saya tak pernah sampai ke sini. Akhirnya saya dapat jugak jejakkan kaki ke tempat air terjun yang agak famous di Perak ni. Tu pun lepas dah 2 tahun habis belajar. Kuat sangat study kot? Hehe...(konon je la). So, selamat menjamu mata! :)

Pendakian bermula..

Indahnya pemandangan alam kan?

4 orang kanak-kanak gigih mandi air terjun dalam hujan

'Sape lagi banyak bulu tangan? U ke I? (jangan marah kawan-kawan) ;p
Kanak-kanak riang bermain air..hehe..

Saya dan peace :D
 To my besties, harap semua ni tak berubah although kita dah ada hidup and family masing-masing.. :)


Monday, March 14, 2011

Bachelorette Party @ Perak

Hujung minggu lalu saya, che bad, nadia, farhana dan huda ke Perak, konon-kononnya nak adakan bachelorette party sambil mengimbau kenangan lama. Chewah! Bachelorette party?! Oh, jangan risau..bukan di club sepertimana yang selalu kita tonton di tv ye. En. Openg, don't worry. Bachelorette party kami takde 'tiang' ok. Hehe. One of my besties, huda, is getting married soon. So, ritually kitorang akan spend masa sama-sama sebelum Cik bertukar menjadi Puan. Mine was done at Putrajaya last time :)

Untuk kali ni, Huda request untuk adakan bachelorette partynya di Perak, specifically di UTP dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. Kami bertolak ke Ipoh Jumaat malam dan stay di Hotel Seri Malaysia. Malam tu sempat juga unggun api kat atas katil dan tolong bride-to-be untuk selesaikan apa-apa yang patut.

Hari berikutnya..

Sabtu, 12 Mac 2011

Lokasi : UTP

'Bride-to-be! Jangan lari!'

Che Bad, saya, Farhana, Huda, Nadia

'Alamak! Kelas kat mane ni??'

'She's getting married!!!!'

'Hurm, abes blaja nanti aku nak apply kat company mane ek?'

'Weh, cepat la korang! Nanti lauk kat Yaumi abes!'

'Bye bye UTP..'

To be continued... ;)

P/S: to my besties, I really enjoyed my time with you gurls.. :D

Wednesday, March 2, 2011

Hari Kepulangan En Openg 2

26 Feb 2010

Hari ni tak banyak sangat aktiviti, sekadar berehat di rumah. Kira macam menggantikan hari semalam yang agak hectic la. Hehe. Bangun agak awal pagi tu, kira-kira jam 6 pagi and tolong mak sediakan sarapan (nak jadi menantu yang disenangi..hehe). Lepas tu cuma berehat-rehat saja, and took a nap pagi tu. Entah kenapa, mata ni macam berat je. Sampaikan mak tanya pada En Openg, 'dah ada isi ke?'. Alamak! Sori mak, memberi harapan palsu pula. Hehe.

Petang tu kami mengikut mak dan ayah untuk berjumpa dengan mak andam pilihan di Ayer Hitam. Pening kepala juga nak memilih baju yang ada. Baju-bajunya agak 'daring' dan agak tidak sesuai dengan imej saya yang bertudung. Tapi tak mengapa, inner kan ada..Ehe. Kata putus akhir, saya dan En Openg memilih baju pengantin dengan lace berwarna silver. Simple but elegant. Chewah! Kemudian saya diminta mencari kasut berwarna silver atau putih..ok..dan mencari contact lens berwarna biru atau grey! Biru? (tak boleh bayang saya bermata biru). Grey? (hurm..boleh la..lagi ok daripada biru). Macam-macam...

Pada malam harinya, ada family gathering kat rumah atuk di Felda Ayer Hitam plus aktiviti barbeque. Quite nice and enjoyable la. Masa makan-makan tu, Pakcik Khamis (bapa saudara En Openg) siap minta anak buah bacakan teks ucapan yang disediakan lagi. Pasal aktiviti-aktiviti family yang lepas and sedikit updates pasal family. Cerita perkahwinan kami turut dimasukkan, begitu juga dengan cerita honeymoon kami di UK. Malu! En Openg dah gelak besar. Saya pula dah tersenyum-senyum cover malu. Adeih...Waktu gathering itu juga, ada dibincangkan tentang next family activity iaitu lawatan ke Langkawi. Satu bas tu! Tentatively, lawatan tu pada 29 April nanti, memandangkan hujung minggu itu bersambung dengan cuti sempena Hari Buruh, 1 Mei. Insya-Allah saya dan En Openg akan turut serta rombongan tersebut. Tak sabar nye!

27 Feb 2010

Hari ini En Openg membawa saya berjalan-jalan di sekitar bandar Kluang. Kami ke Kluang Parade untuk mencari mata biru..ops..mata kelabu saya. Hehe. Memang tak pernah pakai, dan agak keberatan sebenarnya. Tapi tak apalah, demi mak andam terchenta yang dah janji untuk jadikan saya 'Diva' di majlis kami nanti (can't imagine!). Kami ke Kluang Railway Coffee untuk 'food testing' di sana, memandangkan tempat itu agak sinonim dengan Kluang. Malangnya tempat itu hanya dibuka pada waktu pagi, tidak pada waktu petang. Mungkin bukan rezeki saya untuk merasa agaknya..

Selepas berlegar-legar di sana, kami bergerak ke Ayer Hitam untuk meninjau kedai carpet dan langsir. Carpetnya agak mahal. Tapi berjaya merembat sehelai langsir untuk rumah baru kami. Hehe..Malam itu, sekali lagi kami ke rumah atuk untuk makan malam di sana..

28 Feb 2010

Pagi-pagi lagi kami dah bergerak ke Intan Kampus Wilayah Selatan (IKWAS) untuk bertanya tentang penginapan sementara (homestay) yang boleh disewa. Pencarian tak berhasil, memandangkan rumah-rumah di dalam IKWAS tak disewakan untuk tujuan peribadi. Tetapi pegawai di kaunter mencadangkan agar kami ke kuarters Kastam kerana ianya memang dijadikan homestay untuk orang luar. Alhamdulillah, kami jumpa dan berpuas hati dengan keadaan rumah tersebut. Keputusan, kami menyewa 2 homestay, rumah teres 3 bilik yang  terletak bersebelahan di Taman Intan, dengan harga cuma RM70 sehari. Murahnya! kalau di kampung saya, satu homestay berharga dalam anggaran RM200 - RM300 sehari. Mungkin rezeki kami kali. Alhamdulillah..

Setelah selesai, kami berkemas untuk pulang ke Klang. Setibanya di Klang, kami tak terus pulang ke rumah, tetapi ke Jusco Bukit Raja dan Courts Mammoth Klang untuk membeli sedikit barang keperluan. Barang apa? Langsir, penyidai baju, mesin basuh, peti ais dan lain-lain. Pada malam harinya pula, kami ke rumah sewa lama En Openg untuk mengambil Macho dan ke Tesco Shah Alam untuk membeli barang-barang lagi.

Selepas itu, barulah kami pulang ke rumah, berkemas apa yang patut (masing-masing dah penat time ni) and bersedia untuk kembali bekerja pada keesokan harinya...haih..

Tuesday, March 1, 2011

Hari Kepulangan En Openg

Dalam entri saya kali ni, saya nak cerita pasal hari En Openg menjejakkan kaki di Malaysia dan hujung minggu bersama En Openg.. :)

25 Feb 2010

Pagi tu saya bangun macam biasa. Still bangun jam 6 pagi walaupun tak kerja. Yela, nak ambil En Openg di KLIA. En Openg cakap dia akan sampai dalam jam 8 pagi. So saya dah buat anggaran, kalau bertolak dari rumah jam 6.50 pagi, masih lagi sampai awal di airport. Semangat nih! Konon-kononnya nak tunggu En Openg depan arrival punya entrance door tu.

Jam 7.30 pagi, time saya baru nak cari parking, En Openg call and cakap dia dah sampai. Dah tunggu dekat arrival hall dah pun. Adeh..kelam kabut saya keluar dari parking area and terus pergi ke terminal ketibaan. Lepas fetch En Openg, kami bergerak ke rumah sewa lama En Openg (ehem..sekarang dah ada rumah baru ye). Plan asalnya nak ambil Macho (nama timangan Persona En Openg) and ke rumah sewa sementara saya untuk ambil barang-barang saya di USJ14 (thanks to roomate yang sudi tumpangkan saya!). Malangnya Macho diblok oleh kereta kawan serumahnya. Untuk tak membuang masa, kami terus bergerak ke rumah sewa saya selepas memindahkan barang-barang yang ada dalam kereta saya ke Macho. Yela, nak banyakkan space yang ada dalam kereta saya.

Setibanya kami di sane, ada pulak pekerja tengah membersihkan lif. Siap dengan tangga dan baldi lagi. Alamak! Lif ada satu aje. Camne nak angkat barang ni? Nak pakai tangga? Kirim salam! Rumah saya di tingkat 3 ok! Kami dah mula risau. Nasib baik selepas saya siap berkemas, pekerja tadi dah selesai dengan kerja-kerjanya.

Masa agak suntuk, dan masih ada beberapa tempat lagi yang kami nak pergi sebelum bergerak pulang ke Johor pada petang itu. Next destination : rumah Zam (ADO Hasil). Memandangkan saya tidak dapat menghadiri jemputan ke majlis perkahwinannya pada esok hari, jadi saya datang melawat hari Jumaat tu. Mujurlah peta yang dilampirkan pada kad ok dan sangat mudah untuk difahami. Dalam pada kesuntukan masa tu, kami tersangkut pula untuk makan tengah hari di rumah Zam. Segan mahu menolak, sebab semua dah tersedia. Tak apa lah, rezeki jangan ditolak kan?

Lepas tu, saya membawa En Openg singgah ke pejabat saya. Nak ambil kunci rumah baru (ehem..ehem..) dan nak tunjukkan pejabat saya kepada Encik Openg. Sambil menyelam minum air la kan..Last destination adalah kuarters yang kami bakal duduki. Selepas memunggah barang-barang dari dalam kereta saya, kami bergerak ke Seksyen 24, Shah Alam untuk En Openg menunaikan solat Jumaat dan selepas itu, kami ke Seksyen 7 Shah Alam untuk mengambil tilam dan anak-anak saya (Daniel dan Chomel) yang saya dobikan. Selepas menghantar barang-barang (lagi sekali) ke rumah sewa baru, barulah kami bergerak pulang ke Johor.

Kami sampai di Kluang pada jam 9 malam..What a day.. -_-"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PR Checker

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service